Het Betuws Zwemfestijn

Het Betuws Zwemfestijn in het kort

Op zaterdag 17 juni 2017 was het weer zo ver. Lionsclub Midden Betuwe organiseert weer het Betuws Zwemfestijn! Net als voorgaande jaren gaan we zo veel mogelijk geld bij elkaar zwemmen voor het goede doel, namelijk de Stichting het Zorgeloze Kind. Alle teams gaan proberen in 1 uur zoveel mogelijk baantjes te zwemmen. Ook teams van de basisscholen in onze gemeente doen mee, zij zwemmen mee voor het goede doel èn voor de ZWEMFESTIJN WISSELBEKER. Welke school wint de beker in 2017??

Zwemmen is leuk, maar daarnaast is het goede doel ook belangrijk. De deelnemers van het Betuws Zwemfestijn trekken hun baantjes om geld in te zamelen voor de Stichting Zorgeloos kind. Deze stichting organiseert gedurende het jaar ontspannende activiteiten voor ernstig zieke kinderen en de gezinnen waaruit deze kinderen komen. Enkele activiteiten welke de Stichting Zorgeloos kind organiseert zijn:

• Jaarlijks bezoek Winter Efteling inclusief overnachting in het Eftelinghotel
  • Bezoeken aan sportevenementen en de sporters (o.a. voetbal / schaatsen / races etc.)
  • Ballonvaarten in samenspraak met de Stichting Onze Ballon

• Daarnaast wordt ook financiële en/of materiële hulp geboden aan gezinnen met een ernstig ziek kind.